Panaszkezelés

Panaszközlés módja, helye:

A kéményseprőipari tevékenységről szóló 2015. évi CCXI. törvény 5. § (11) bekezdése értelmében az ingatlan használója vagy tulajdonosa a kéményseprő-ipari szolgáltató kéményseprőipari tevékenységével kapcsolatos panaszával – más hatósági eljárásokat megelőzően – köteles igazolható módon a kéményseprő-ipari szolgáltatóhoz fordulni.

Az ingatlan tulajdonosa, használója a kéményseprőipari tevékenység ellátásával közvetlenül összefüggő magatartásra, tevékenységre vagy mulasztásra vonatkozó panaszát szóban vagy írásban, személyesen vagy meghatalmazottjab képviselője útján közölheti (az alábbi elérhetőségek bármelyikén). A panasz meghatalmazott útján történő benyújtása esetén írásbeli meghatalmazás szükséges.

Szóbeli panaszközlés:

  • Telefonon: Ügyfélfogadási időben a +36 50/103-4900 illetve a +36-50-104-8176 telefonszámon.

Írásbeli panaszközlés:

  • Postai levélküldeményben: a H-1172 Budapest, Piski utca 70. szám alá, valamint
  • Elektronikus úton: az info@urbankemeny.hu e-mail címre megküldve.

Telefonos ügyfélfogadási rend:

Hétfő: 8.00 – 20.00
Kedd: 8.00 – 14.00
Szerda: 8.00 – 14.00
Csütörtök: 8.00 – 14.00
Péntek: 8.00 – 14.00
Szombat: 10.00 – 14.00


Telefonszám:+36 50/103-4900 illetve +36-50/104-8176

Online időpontfoglalás e-mail címen vagy Facebookon keresztül.

E-mail cím: info@urbankemeny.hu

A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk, és szükség szerint orvosoljuk. Ha az ingatlan tulajdonosa, használója a panasz kezelésével nem ért egyet vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a panaszról és a kéményseprőipari szolgáltató panasszal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet készítünk, melynek egy másolati példányát telefonon, vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén az ingatlan tulajdonosának, használójának továbbítjuk.

A panaszról felvett jegyzőkönyv tartalmazza:

  • az ingatlan tulajdonosának, használójának nevét, lakcímét,
  • a panasz előterjesztésének helyét, idejét, módját,
  • a panasz részletes leírását, a bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzékét, nyilatkozatunkat a panasszal kapcsolatos álláspontunkról, ha a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – az ingatlan tulajdonosának, használójának aláírását,
  • a jegyzőkönyv felvételének helyét, idejét,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószámát.
    Ügyintézőnk szóbeli panaszközlés esetén az azonnal orvosolt panaszról, illetve az azonnal nem orvosolható panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek egy példányát átadja a panaszos részére.
    A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát, öt évig megőrizzük. A beérkező, telefonon tett valamennyi szóbeli panaszt, valamint ügyintézőnk és az ingatlan tulajdonosa, használója közötti telefonos kommunikációt hangfelvétellel rögzítjük. A hangfelvételt egyedi azonosítószámmal látjuk el, öt évig megőrizzük, és az ingatlan tulajdonosa, használója kérésére, díjmentesen rendelkezésre bocsájtjuk. A hangfelvétel készítésével, megőrzésével és rendelkezésre bocsátásával kapcsolatos kötelezettségünkről, továbbá az egyedi azonosítószámról az ingatlan tulajdonosát, használóját a telefonos ügyintézés kezdetekor tájékoztatjuk. A kéményseprőipari szolgáltató a panasszal kapcsolatos álláspontját és intézkedéseit indokolással ellátva írásba foglalja, és az ingatlan tulajdonosa, használója részére a panasz kézhezvételét követő harminc napon belül megküldi, kivéve, ha a panaszt szóban közölték és a szolgáltató az abban foglaltaknak azonnal eleget tett. Az írásban előterjesztett panasz közlésétől számított 8 napon belül az ügyintézés megkezdéséről a panaszos írásos tájékoztatást kap. A válaszadási határidő helyszíni vizsgálat vagy valamely hatóság megkeresésének szükségessége esetén egy alkalommal legfeljebb tizenöt nappal meghosszabbítható. A válaszadási határidő meghosszabbításáról és annak indokáról az ingatlan tulajdonosát, használóját írásban, a válaszadási határidő letelte előtt tájékoztatjuk.

A kéményseprőipari szolgáltató hatáskörébe nem tartozó panaszt, közérdekű bejelentést a ügyintézőnk a hatáskörrel rendelkező szerv részére 8 napon belül átteszi és erről egyidejűleg a panaszost vagy a közérdekű bejelentőt tájékoztatja.

A panaszokról és közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvény 2/A. § (1) bekezdése alapján az ismételt és azonos tartalmú panaszokat, illetve bejelentéseket érdemi vizsgálat, kivizsgálás nélkül irattárba helyezzük.

Amennyiben a panasz kivizsgálásának eredményével nem ért egyet, a Kstv. 5. § (11) bekezdése és 7. § (2) c.) pontja alapján az illetékes tűzvédelmi hatósághoz fordulhat.

A panaszos adatait a kéményseprőipari szolgáltató az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, valamint a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvény rendelkezései szerint kezeli.

Panaszbejelnetés nyomtavány:

Vonatkozó jogszabályok:

A panaszokról és a közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvény

A kéményseprő-ipari tevékenység ellátásnak szakmai szabályairól szóló 21/2016.(VI.9.) BM rendelet

A panaszokkal és a közérdekű bejelentésekkel kapcsolatos ügyek intézéséről szóló 22/2014.(XII.5.) BM utasítás

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről, illetve az azt módosító 2008. évi XLII. törvény.